DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Škoda 120 S

Škoda 120 S...

 

Karoserie:    Čtyřdveřový sedan s ochrannou konstrukcí. Čelní okno vícevrstvé lepené ostatní okna ( vyjma zadního ) vyrobena z makrolonu síly 4 mm. Přední i zadní nárazník byl demontován a ukazatelé směru z předního nárazníku byly umístěny přímo do čela. Lemy zadních blatníků byly rozšířeny dle odpovídající homologace. 

 

Interiér:     Původní sériová palubní deska byla doplněna kapličkou s ukazateli otáček motoru, tlaku oleje a teplotou oleje. Sériová sedadla byla demontována a nahrazena anatomickými vč. šestibodových 3,5“ bezpečnostních pásů.  Pozměněn byl i sklon a vzdálenost volantu.

 

Podvozek:    Přední náprava je osazena kotoučovými brzdami s dvoupístkovými brzdovými třmeny, zadní je pak osazena bubnovými. Jako tlumení byly použity tlumiče a pružiny od firmy HP sporting. Přední náprava ( hnaná ) je kompletně vyvařená, uložena na tvrdých gumách a stabilizátoru průměru 19 mm. Řízení je šnekové. Zadní náprava ( hnací) je tvořena kombinací vzpěry nohavice hnací hřídele, na které je uchycen tlumič s pružinou a nohavicí kterou prochází hnací hřídel. Přenos hnací síly z převodovky na kola je zprostředkován pomocí hnacích hřídelí umístěných v nohavicích které jsou zároveň součástí ramen tvořících zadní nápravu.

 

Převodovka:  Podélně uložená, čtyřstupňová, synchronní se stálým převodem 4,22. Pro jednotlivé převodové stupně byla použita ozubená kola dle homologačního listu – úprava p. Sixta.

 

Motor:       Podélně uložený, vodou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem OHV. Blok motoru s plnoprůtokem upraven na objem 1289 cm (vrtání 75,5mm x zdvih 72mm). Z důvodu použití chladiče oleje, byl zaslepen kanál vedoucí k olejovému filtru a zároveň byly vyvrtány přídavné otvory v bloku motoru. Kliková hřídel byla odlehčena a vyvážena. Dále byly použity odlehčené ojnice, T-písty s deflektorem 4mm a vačková hřídel 300/300. Setrvačník  byl odlehčen o 2,60 kg. Přítlačný štít firmy BOSCH o průměru 190mm. Rovněž lamela je průměru 190mm s kovokeramickým obložením. Hlava motoru je litinová 8-mi kanálová se zvětšenými sacími ventily (36mm) a výfukovými ventily (27mm). Ventilové pružiny byly požity z hlavy motoru vozu VW Golf 1,6i. Hlava je osazena dvěma dvojitými karburátoty Webber 40 DCOE. Rozdělovač PAL byl upraven na vyšší otáčky. Svíčky od firmy Bosch W5DP.  Maximální otáčky motoru jsou na hodnotě 7250 ot/min. Výkon motoru cca 89 kW (120 k) při 7000 ot/min. Pro mazání motoru je používán olej MOBIL Racing 10/50W nebo CASTROL Racing 10/60W.